În seara zilei de 20 februarie, la Muzeul Ţăranului Român, loc eminamente al tradiţiei creştine a poporului român, era programată vizionarea filmului „The Kids Are All Right” („Copiii sunt binemersi”), povestea unui cuplu de lesbiene şi a celor doi copii ai lor, concepuţi prin inseminare artificială.

Dincolo de aprobarea tacită a unei „majorităţi” care s-a dat după „moda euro-atlantică”, iată două luări de poziţie ale unor artişti creştini care n-au putut să tacă – căci, „dacă aceştia vor tăcea, pietrele vor striga” Luca 19:40.

 

Iulian Capsali, regizor şi jurnalist:
„Toate valorile neamului nostru stau împotriva ingineriilor lor sociale”

Domnule Capsali, v-aţi opus public iniţiativei Domnului Virgil Niţulescu, director al Muzeului Ţăranului Român, de a proiecta nişte filme pro-homosexualitate chiar în incinta muzeului, în cadrul evenimentului „Luna istoriei LGBT”. S-au mobilizat peste douăzeci de asociaţii şi foarte mulţi susţinători. De ce s-a simţit nevoia să se ia atitudine?

– Nu poţi să faci din homosexualitate un act normal, şi apoi să-l şi propagi în spaţiul public, mai ales folosind instituţiile statului. E de neconceput să foloseşti pentru propaganda homosexuală o instituţie publică cu o valoare simbolică extraordinar de puternică, cum este Muzeul Țăranului Român.

Ideea de ţăran şi de român are o semnificaţie profundă, care poate fi foarte bine înţeleasă prin parcurgerea acestui muzeu. Printr-o astfel de alăturare între ţăranul român şi homosexualitate asistăm la o contagiune în plan simbolic absolut inacceptabilă.

Dacă ne uităm puţin în urmă, vedem că şi comunismul a vrut să distrugă satul românesc. În general, toate ideologiile totalitare vor să distrugă satul românesc, pentru că în el e un depozit de tradiţii şi de credinţe opuse acestor inginerii sociale pe care vor să le pună în practică ideologiile totalitare. Şi astfel de ideologii ajung adesea la crimă.

Acuma lucrurile s-au mai nuanţat, diavolul s-a mai rafinat şi asistăm la apostazia fără nici un fel de forţare a oamenilor. Deci oamenii apostaziază  nu ca înainte, în urma unor persecuţii teribile, ci pur şi simplu de bunăvoie, pentru că trebuie să fie „în pas cu lumea”. Toate valorile neamului nostru stau împotriva ingineriilor lor sociale.

Cred că şi acest fapt duce la macularea voită a imaginii Muzeului Țăranului Român, pentru că el este la ora aceasta depozitarul unor valori – pe care orice copil sau orice tânăr, dacă-l parcurge, îşi pune nişte întrebări şi descoperă nişte valori pe care lumea de astăzi le trece cu vederea sau, pur şi simplu, le-a uitat. De asta am făcut asociaţia „Alianţa pentru Demnitatea Naţională” – tocmai ca să adunăm oameni care gândesc la fel şi care vor să oprească şi să întărească valorile naţionale tradiţionale, care ţin de structura acestui neam

Citiţi articolul integral în Revista Familia Ortodoxă nr. 50 (Martie 2013)